Crazy Kuching! - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Vincent Schilder - WaarBenJij.nu Crazy Kuching! - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Vincent Schilder - WaarBenJij.nu

Crazy Kuching!

Door: Vincent Schilder

Blijf op de hoogte en volg Vincent

13 September 2015 | Maleisië, Kuching

Joooo Conooooo’s!

Inmiddels breng ik alweer een aantal dagen door in Kuching. Het was in het begin best weer even wennen, het weer, verkeer en het feit dat je alleen op vakantie bent. Na mijn vlucht arriveerde ik laat in de avond bij mijn hotel, qua moeheid viel het best wel mee. Dus heb nog enige tijd op de laptop gezeten en een foute B-film gekeken. Echter merkte ik aan mijzelf dat ik best piekerde of ik wel iemand zou ontmoeten, ik dacht; je kan gaan zitten piekeren of je gaat er iets constructiefs aandoen. Vervolgens heb ik de laptop opgestart en heb via Couchsurfing een aantal berichten verstuurd, waar ik een dag later allerlei reacties op heb gekregen en heb afgesproken met een locale Maleisiër om in de stad Miri bij hem thuis te gaan slapen, awesome!

De eerste ochtend tijdens het ontbijt heb ik een ontmoette ik Suzan uit Amerika, zij heeft mij een aantal tips gegeven en heb met haar afgesproken dat we later op de dag ergens zouden dineren. Dus eigenlijk was het tijdens mijn eerste dag al meteen raak en heb een leuk contact met haar gehad die dag. Het is leuk hoe verschillend maar ook hoe gemeenschappelijk kunt denken over bepaalde zaken. Daarnaast ook besproken dat alles zo groot is in Amerika, ze vond het een beetje raar om te horen dat ik ooit is een keer een Wall - Mart wil bezoeken. Ze verkopen daar bijvoorbeeld lijkkisten in de supermarkt, haha dat kan ik mij toch echt niet voorstellen in Nederland.

Daarnaast heb ik ook nog een boottocht ondernomen door de Wetlands, het is bij de zee en er leven Apen en Krokodillen. Het was een trip om van na te genieten, de vele apen en krokodillen die ik heb gezien, dat was echt master. Daarnaast een krokodil van drie meter gezien, dat was echt imposant om te zien. Het is gewoon heerlijk om lekker te varen en een koele bries in te voelen. Tevens heb je meteen wat aanspraak met je reisgenoten.

De dag daarna had ik niks gepland dus ben richting de andere kant van de stad gelopen, tijdens mijn wandeling kwam ik een dame onderweg tegen. Als smoes om even aan de praat te raken vroeg ik haar de weg, haha! Eenmaal in gesprek stonden we wel tien minuten te praten, waarop ik voorstelde om ergens wat te gaan drinken. En wat er vervolgens gebeurde is met geen pen te beschrijven, ik vertelde haar in Hanoi te hebben gewoond en dergelijke en wat blijkt, ze heeft ook in Hanoi gewoond en bij de zelfde organisatie gewerkt als mij. Ik dacht echt, dit had gewoon moeten gebeuren dat wij elkaar ontmoeten. Haar naam als Malgosia en komt uit polen. Eigenlijk was ik van plan verder te reizen, maar ze benoemde de volgende dag te willen afspreken, dus ik dacht “waarom blijft ik niet gewoon, heb toch geen planning”. De dag daarna ben ik met Malgosia en haar vriend Mori met de auto naar de Cat-Museum geweest. Eeuuuuuuuuuu geweest, onderweg hoorden we dat het museum gesloten was, maar de rit was erg leuk. Het is leuk om de buiten-landen te zien en het was gezellig onderweg. Daarnaast hadden we machtig veel schik, want Malgosia stuurde ons een aantal maal de verkeerde kant op. Haha, heerlijk toch stereotype vrouw wat geen kaart kan lezen.

Daarnaast is het ook weer opvallend hoe het rijgedrag hier is in Oost-Maleisie, ze zijn net zo gek als in Vietnam. Inhaalmanoeuvres waar je van denkt “dit is best wel krap”. Of er wordt totaal niet voorgesorteerd, geen gebruik gemaakt van knipperlichten, of net iets te dicht op je voorganger rijden en remmen. Trouwens, ze rijden links in Maleisie, dat is echt maf in het begin om te ervaren. Ik zat een aantal maal voorin, je hebt geen stuur of wat. Daarnaast met rotondes en kruispunten en dergelijke, moet ik echt even schakelen. Prachtig toch, dat is echt Azië.

Die avond zijn we met zijn allen uiteten geweest, daarnaast waren er ook een aantal vrienden van Malgosia aanwezig, het waren een drietal Duitse gasten en wat een CRAZY avond uit heb ik gehad. Malgosia, Yanik, Dennis, Aras en ik zijn nadat we samen uitgebreid gedineerd hadden met zijn allen op stap gegaan, die avond heb ik flink aantal van dat goedkope Aziatische Bier gehad (Chang). We hadden hem allemaal goed hangen rond een uurtje of vijf. Daarnaast was het ook weer typisch Azie, als je op stap gaat hangen er met momenten Maleisische vrouwen om je heen, ik noem ze “Gold-Diggers”. Aaaaaaaaa where are you froooom? You are handsome! En vervolgens vragen ze wat te drinken van je en meer. Tip, begin er nooit aan!

De dag daarna was ik natuurlijk topfit, NOT! Ik was een beetje brak en moe, het zou mijn laatste dag zijn voordat ik weer verder ging naar een andere stad, dus ik had het idee lekker rustig aan te doen. Gedurende de dag kwam het idee bij mij op om ergens een massage te halen. Jullie kennen die verhalen vast wel allemaal, van die massage-salons met “happy-ending”, maar ik kon mij herinneren dat ik een massage salon had gezien in de stad die professioneel oogde. Bij binnenkomst in de salon werd ik vriendelijk begroet en kreeg de prijslijst in mijn handen gedrukt. Van binnen oogt alles prima, maar Aziatisch. Vervolgens besloot ik de twee uur durende massage te nemen, men vroeg nog of ik een private room wilde, maar dat vond ik niet nodig. Daaropvolgend heb ik mij ontkleed en ben gaan liggen. Hierop begon de dame aan de massage, ik lag ongeveer al een uur lekker te relaxen en was de meest comfortabele man van Kuching. Echter veranderde de situatie plots, je voelt hem al aankomen. De dame betaste mij op een plaats waarvan ik dacht, volgens mij hoort dit niet bij een standaard massage. De dame masseerde mij op een plaats wat mijn jongeheer mee stimuleerde, WTF!!! Waarop ik tegen de vrouw zij “Noooo Noooo Nooooo” ze bood haar excuses aan en zette de massage op een normale plaats op mijn lichaam voort. Echter voelde ik mij zo oncomfortabel dat ik de dame heb verzocht om te stoppen en ben na betaling direct vetrokken. Eenmaal buiten was ik echt geschokt en wist echt even niet wat mij was overkomen, heb zelfs even gebeld met mijn zus om dit te vertellen en te relativeren. Die vrouw was echt al mijn grenzen over gegaan. Nadien heb ik mij best nog wel even “rot” over gevoeld, maar heb er nadien smakelijk om kunnen lachen met de jongens. Als je erover nadenkt is het gestoord dat een land op bepaalde vlakken zo ingericht kan zijn op sex-toerisme, vind het walgelijk en mijn eer te na…

De komende dagen zie ik wel wat ik ga doen, als ik Kuching heb ik wel besloten om met de boot een vier daagse trip door de binnenlanden te maken, dat lijkt me wel wat. De afgelopen dagen had ik het voorgesteld aan de Duitse jongens om mee te gaan en uiteindelijk hebben ze besloten dat te doen! Gezellig, het zijn toffe gasten met een gezonde dosis humor. Mooi vooruitzicht voor de komende dagen!

Weer genoeg verteld dacht ik zo, binnenkort volgt er weer een update!

Groetjes,

Vincent! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 12691

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 06 Oktober 2017

Montenegro!

07 September 2015 - 01 Oktober 2015

Een reis door Oost - Maleisië / Borneo

09 Januari 2014 - 10 Mei 2014

Mijn eerste reis naar Vietnam!

Landen bezocht: