Malaysia it is!!! - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Vincent Schilder - WaarBenJij.nu Malaysia it is!!! - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Vincent Schilder - WaarBenJij.nu

Malaysia it is!!!

Door: Vincent Schilder

Blijf op de hoogte en volg Vincent

08 September 2015 | Maleisië, Kuching

Daaaaag volgers,

Ja ja jaaaaaaaa daar ga ik weer, op vakantie richtig Azië en wel naar Oost - Maleisië/Borneo! Op dit moment vlieg ik van Kuala Lumpur naar Kuching en ervaar enige turbulentie tijdens mijn vlucht.
Vind het best wel spannend allemaal om alleen op vakantie te gaan. Persoonlijk zie ik mijzelf niet als een solist, maar meer als een team-player en gezelligheidsdier. Hoe ga ik het alleen reizen ervaren? Zoveel vragen komen er naar boven, hopelijk ontmoet ik leuke mensen of hoe staat de bevolking tegenover mij? Allemaal vragen waar je op dit moment het antwoord nog niet op weet, maar je hebt ze wel gedeeltelijk zelf in de hand. We moeten positief blijven en durven je grenzen te verleggen, dan komt alles wel op zijn pootjes terecht.

Eigenlijk had ik het plan om met de motor richting de Balkan te gaan, maar ben helaas een tweetal weken geleden gezakt voor mijn motor-rijbewijs. Dat was effe zuur, maar ben niet met de bakken neer gaan zitten en vervolgens al vrij snel weer opzoek gegaan naar nieuwe bestemmingen. Mijn eerste voorkeur had Zuid Korea, Japan of Taiwan. Echter is er daar nu het “tyfoon-seizoen” en is het niet gunstig vanwege het weer om daarheen te reizen. Natuurlijk speelde Vietnam ook met enige regelmaat door mijn hoofd, maar het weer is daar op dit moment niet al te gunstig. Vervolgens ben ik maar gaan googelen en kwam via via bij Oost - Maleisië terecht. Zo zit je volgende week te boeken en nu zit je in het vliegtuig richting Kuching, dan gaat het best snel.

Het is trouwens wel echt weer genieten, het vliegen en de daarbij behorende luxes zoals films en het eten. Tijdens de twaalf uur durende vlucht heb ik wel vier films gekeken, master toch! Dat niet alleen, ik kan ook bijzonder genieten van welke mensen je allemaal tegenkomt. Tijdens mijn vlucht heb ik enige tijd gesproken met mijn buurman die naast mij zat. Hij was totaal al meer als 24 uur aan het reizen en had acht uur overstap tijd in Amsterdam, gedurende ons gesprek vertelde mijn buurman dat hij een cursus had gehad in Rio de Janeiro en nu op de terugweg naar Jakarta was. Vanwege zijn werkzaamheden heeft hij zijn familie al sinds December niet meer gezien. Best wel pittig, ik hecht best wel veel waarde aan mijn familie, maar gelukkig heb je tegenwoordig wel de middelen zoals Skype of FaceTime.

Qua planning heb ik weinig vastliggen, heb alleen voor de eerste drie nachten een hyper-deluxe hotel geboekt, waar ik even heerlijk kan bijslapen en kan genieten van de luxe. Daarna weet ik niet hoe mijn reis eruit zal zien, wie weet kom ik wel iemand tegen waarmee ik samen reis of huur ik misschien een scooter en ga richting het noorden. Oftewel ik zie het allemaal wel, heerlijk toch!

Natuurlijk zijn er wel een aantal plaatsen die ik graag zou willen bezoeken, maar ik houdt geen planning aan. Aangezien ik dan flexibel ben naar mede-reisgenoten die ik hopelijk ga ontmoeten!

Voor nu ben ik wel even uitgetypt, ga nog even een serie kijken voordat ik ga landen en heerlijk naar mijn hotel met kingsize bed kan. Genieten!!!

Check jullie later allemaal!

Groetjes jullie vriend, collega of buurman,
Vincent Schilder

  • 11 September 2015 - 07:10

    Ellen:

    Mooi te lezen dat de reis goed is verlopen en dat je bent aangekomen.
    Ben benieuwd wie en wat je allemaal op je reis zal tegenkomen, ik ga je blog bijhouden.
    Geniet van de mooie omgeveving, het lekkere eten en de mensen.
    Ps: ik hoor wel wanneer de

  • 11 September 2015 - 07:11

    Ellen Schilder:

    Hey Vincent, ziet er weer goed uit je blog, ben je nu aan het genieten in je super-de-luxe hotel. Groetjesxx

  • 11 September 2015 - 08:51

    Christina Weijmer:

    Hey Vincent,

    Evenals bij je vorige blogs.......genieten om te lezen!! Je hebt een super leuke schrijfstijl en weet echt te boeien, kijk al uit naar het vervolg.
    Geniet er vooral van enne...pas een beetje goed op jezelf, liefs!!!

  • 11 September 2015 - 13:02

    Mark:

    Gozer,

    Geniet ervan man. Ik geniet van je verhaal en reis zo toch lekker een beetje mee.
    Veel plezier in je hyper de luxe hotel en vervolgens je reis.
    Ik hou je blog in de gaten

  • 11 September 2015 - 22:47

    Erna:

    Liefje,

    Leuk verhaal! :-)

    Ik denk aan je en ben benieuwd naar dit nieuwe avontuur van je!

    Hou van je, kus uit Nederland

  • 13 September 2015 - 18:51

    Aukje:

    Hey Vincent,

    Kan beter zeggen Bofkont, heerlijk om zo`n reis te maken en ik ga zeker je blog weer volgen.
    Geniet er vooral van en een hele goede reis.

    Aukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 12696

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 06 Oktober 2017

Montenegro!

07 September 2015 - 01 Oktober 2015

Een reis door Oost - Maleisië / Borneo

09 Januari 2014 - 10 Mei 2014

Mijn eerste reis naar Vietnam!

Landen bezocht: